De gezinsapp!

Een tijd terug heb ik op mijn mobiel een groepsapp met de kinderen aangemaakt. Super handig als je ze alledrie tegelijk iets wilt vragen of meedelen, of als je een gezamenlijke afspraak wilt maken.
Ik geef de groep de weinig creatieve, maar functionele naam "kinderen". Het gezin breidt zich uit met aanhang en ook deze wordt toegevoegd.
Geregeld worden er via "kinderen" leuke wetenswaardigheden, nieuwtjes en ook flauwekul uitgewisseld. Dan is het een drukte van belang. Als je er even niet bij bent, heb je zo 20 berichtjes gemist.

Manlief voelt zich enigszins buitengesloten. Hij heeft geen internet op zijn mobiel  en ik vergeet nog wel eens hem te informeren over de nieuwtjes die via "kinderen" binnenkomen.
Uiteindelijk besluit hij toch maar een abonnement met internet af te sluiten en whatsapp te installeren. En zo wordt ook manlief toegevoegd.
Omdat ik vind dat de naam "kinderen" nu niet meer voldoet, verander ik hem in "gezin Palmen", niet beseffende dat ook de anderen de naam kunnen aanpassen. Kennelijk heb ik ze getriggerd, want binnen no-time vliegen de alternatieven via de app heen en weer. Tot ergernis van manlief, die zich afvraagt waar hij aan begonnen is. Elk berichtje zorgt voor een bliepje: "Heb ik daarvoor een internetabonnement afgesloten?", moppert hij.
Het is ook wel een bijzonder fenomeen. In Utrecht, Overijssel en Gelderland zijn gezinsleden driftig bezig hun tijd te verdoen met het bedenken van een groepsnaam voor Whatsapp. En ik doe daar enthousiast aan mee!
Omdat de alternatieven mij niet aanstaan, verander ik de naam weer net zo hard terug. Maar het is onbegonnen werk. Tegen snelle en creatieve jonge geesten ben ik niet opgewassen.
Uiteindelijk geef ik mij maar gewonnen. Voortaan houden wij elkaar op de hoogte via "Mantelzorg"!


Reacties

Populaire posts