Een verrassingsprijs!

"Meneer, wij hebben een leuke verrassing voor u", klinkt het enthousiast op de voicemail.
Als Leon de betreffende man even later aan de lijn heeft, blijkt hij een prijs gewonnen te hebben bij een matrassenzaak tijdens de caravan- en camperbeurs. Het gaat om een korting op een matras naar keuze ter waarde van €250,00 per slaapplaats.
Wat een verrassing, wij winnen nooit iets! Maar........... hebben wij wel een nieuwe matras nodig?
Nee, de onze is net 6 jaar oud.
Aan de andere kant ....... Leon heeft 's nachts wel wat schouder- en heupklachten en als ik op mijn zij lig heb ik (ja, klinkt gek) last van mijn sleutelbeentjes. Laten we maar eens kijken wat die man ons te vertellen en te bieden heeft en, minstens zo belangrijk, hoeveel we moeten bijbetalen. Hij zal ons vast geen matras van 500 euro aanbieden.
Meneer de verkoper ontvangt ons uitermate vriendelijk. We krijgen heerlijke koffie en hij houdt een mooi verkooppraatje over standaard en persoonlijke matrassen, vullingen, koud schuim, latex, pocketvering, tijk en wat er allemaal niet komt kijken bij een goed matras.
De persoonlijke matrassen kunnen helemaal op wens worden gemaakt aan de hand van losse modules die kunnen worden vervangen. Klinkt goed en ligt lekker.
"Heeft u goede kussens?"
Nee, wij hebben veel te harde kussens, je kunt ze niet eens opschudden en ik lig te hoog. Met een knik in mijn nek. Ben eerlijk gezegd te lui om op zoek te gaan naar andere kussens.
Dan ook maar twee ergonomische kussens er bij.
Meneer de verkoper pakt zijn schrijfblok en gaat schrijven en rekenen. Leon wil stiekem meekijken, maar meneer houdt angstvallig zijn schrijfblok omhoog.
"Ik weet het goed gemaakt", zegt hij.
"Een persoonlijk matras", herhaalt hij voor de 3de keer, ik denk om het spannend te maken, "met een jaar liggarantie en twee kussens..........weet ik het goed gemaakt.............betaalt u................€3080,00"!
Pardon? Wij vallen stil..........en zeggen dan dat we op de helft hadden gerekend.
Meneer gaat nog even rekenen.
"Voor de helft gaat natuurlijk niet lukken, maar ik weet het goed gemaakt met u ................. 2890 euro!"
Wow, dat scheelt zeg! Omdat we nog steeds niet enthousiast reageren, zet meneer ons enigszins onder druk. Als hij er nog wat van af kan halen, hebben we dan vandaag een deal?
"Wij gaan helemaal niets besluiten vandaag, we gaan er sowieso eens rustig over nadenken".
Bij ons betekent 'ergens rustig over nadenken' hetzelfde als 'no deal', hetgeen meneer de verkoper kennelijk in de gaten heeft, want het gesprek is ineens afgelopen. Zijn blik verstart. Ai, wat een teleurstelling voor die man. Het is november en hij haalt zijn target niet!
We krijgen een snelle hand en worden nog net niet de zaak uitgebonjourd.
Even voelden wij ons €500 rijker, bijna waren we €3000 armer.
Thuis gaat de offerte meteen bij het oud papier. Die pijntjes van ons, die vallen eigenlijk best wel mee.
Voor €75,00 koop ik elders een nieuw kussen en ben meteen van mijn pijntjes af.
Nu Leon nog!





Reacties

Populaire posts