Zes weken zomervakantie! Jaloers? En terecht!

Zes weken zomervakantie! Daar is menigeen die niet in het onderwijs werkzaam is vast jaloers op. En terecht! Maar dit jaar was ik er wel extra blij mee.
Want zomer 2019........

kopen we een ander huis, dat mooie huis op het platteland, waar we na een week onderhandelen het onderspit moeten delven en toegeven aan verkoper, die niet eerder wil opleveren dan eind april en die niet meer dan een paar duizend euro wil zakken waar we eigenlijk al heel blij mogen zijn dat hij überhaupt wil zakken,

Buitengebied Heerde
duiken we in hypotheekland en moeten we  belachelijk veel documenten aanleveren,

krijgt ons 87 jaar oude moedertje onverwacht een appartement toegewezen en verhuizen we haar van Hengelo naar Baarn, waar kleine broer woont want haar wereld wordt kleiner, niemand van de gezinsleden woont in Oost Nederland, iedereen om haar heen valt weg en diegenen die nog komen, komen te vroeg, te laat, op de verkeerde dag, blijven te lang, te kort, valt niet mee te praten en er komen steeds meer buitenlanders in het complex en "niets tegen buitenlanders hoor, maar ik kan niet met ze communiceren omdat ze geen Nederlands spreken",

regelen we, met kleine broer, grote zus en koude kant haar hele verhuizing van schoonmaken, schilderen, tapijt reinigen en toch maar er uit halen en laminaat leggen, tot en met alles in dozen inpakken, schoon opleveren van oude appartement waar de vloerbedekking niet te geloven zo vastgelijmd zit maar als we het laten zitten moedertje ruim €4000,00 moet betalen en we haar dat ook niet willen aandoen, tot alles netjes inrichten van nieuwe appartement en is de koningin content, hoewel kan ze niets meer terugvinden want staat/ligt alles op de verkeerde plek en loopt ze al 7 Libelles achter omdat ze eerst alles op de juiste plek moet leggen, "maar je hebt toch alle tijd ma", maar schijnen we dat helemaal verkeerd te zien,

hebben we geen ruzie gekregen en vinden we dat heel normaal,

maak ik ons huis verkoopklaar door eindelijk de klusjes af te maken die zijn blijven liggen na de verhuizing van 11 jaar geleden,


maak ik bij temperaturen van 40 graden ons huis fotogeniek voor de verkoopbrochure, hebben we
tips gekregen hoe dat voor elkaar te krijgen, puilen kasten uit om alle persoonlijke spullen en woonaccessoires uit het zicht te krijgen, bekijk ik de inrichting eens kritisch, richt ik kamers anders in, leen ik sprei en kussens van grote zus, hangt het schilderij dat al 11 jaar wacht opgehangen te worden dan toch eindelijk boven ons bed, kopen we bloeiende planten voor in de tuin en de bloembakken, moet de vloer van de garage leeg en mik ik alle spullen dan maar in mijn auto die vervolgens naar benzine stinkt omdat ik er een bosmaaier in heb geparkeerd, maakt de fotograaf geen foto van de garage, is het nog steeds 40 graden, maak ik ook maar meteen schoon, hebben we nog nooit zo'n strak huis gehad, ben ik zeer tevreden over het resultaat, vind ik dat we toch wel een heel leuk huis hebben en vraag ik me af waarom we gaan verhuizen,

besluiten we toch maar niet drie weken naar Zuid Duitsland te gaan met de camper, te druk in onze hoofden en Nederland is ook mooi dus òp naar Sloten en Steenwijk, wordt het weer slechter en gaan we na een paar dagen weer naar huis alwaar we een superstrak en schoon huis aantreffen en OH.WAT.IS.DAT.FIJN.THUISKOMEN,


komen we op het lumineuze idee ons dan maar te verdiepen in de wereld van de keukens, badkamers, vloeren en duurzaam verbouwen, wat helemaal niet meevalt, dat laatste want hoezo van het gas af als er nog geen goede alternatieven zijn zoals hybride dachten wij maar blijkt niet rendabel maar wat een leuke, interessante en zeer relaxte bezigheden bij wisselvallig weer en temperaturen rond 20 graden,

is de eerste echte big smile naar Opa 'too cute',


gaan we ook maar vast opruimen want hebben we veel spullen achter veel schotten en geen idee meer wat er achter zit dus rijden we een paar keer met een volgepakte auto naar de kringloop en grof vuil, staan we daarvoor in de rij, bekijk ik die enorme containers ineens met andere ogen en schaam ik me diep voor alle troep die we met z'n allen weggooien en nemen we ons voor geen onnodige, nutteloze spullen meer te kopen en ook geen nieuwe meubels want eerst maar eens kijken hoe alles in het nieuwe huis staat,

krijgen we groen licht van de bank en gaan we HOERA! de hypotheekofferte tekenen en HOERA! de verkoper blij maken,

wordt het opnieuw mooi weer en gaan we nog een paar dagen met de camper naar de Moezelstreek en via Lottum (Noord Limburg) weer terug,

zie ik afgebladderde verf door uitgesteld achterstallig buitenschilderwerk want ja, je gaat toch niet duizenden euro's uitgeven aan onderhoud als je op zoek bent naar een ander huis maar iedereen wil een huis dat af is dus heb daar nu spijt van,

gaan we naar Lalapop in Kortrijk, een festival ten behoeve van het Nederlandstalige lied, waar de finale van de Nekkawedstrijd, waar oudste zoon zich voor heeft gekwalificeerd, wordt gehouden en haalt hij de dik verdiende 2de plek, supertrots natuurlijk en een prachtig optreden en wat een leuke locatie op een oude boerenhoeve,

www.siebepalmen.nl

komt er weer een hittegolf van 30 graden en ga ik toch maar het buitenschilderwerk doen want ja, je wilt wel dat bij bezichtigingen het huis goed uit de verf komt en snel verkocht wordt en vind op korte termijn maar eens een schilder,

heb ik een vloekmomentje want hecht buitenlak op terpentinebasis niet op grondverf op waterbasis en blijkt dat je beter niet kunt schilderen bij temperaturen boven de 25 graden, doe ik dat toch, staat de erker er weer stralend bij en kan het niet anders of staan de kopers binnenkort in de rij,


heb ik een tweede vloekmomentje want zijn de planten in de bloembakken uitgebloeid, staat het onkruid hoog en kunnen we voor de bezichtigingen weer opnieuw aan de slag,

kom ik nog een week tekort om mij voor school voor te bereiden en begint de stress toe te slaan,

doen anderen dit allemaal na hun werk,

zou je het niet zeggen maar heb ik echt genoten en................

ga ik diep ademhalen voor ik een duik neem in het nieuwe schooljaar!!

Reacties

  1. Mooi verslag Annet. Ik hoop dat je schooljaar ietsje minder heftig is dan jouw vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wim. Een schooljaar is altijd heftig :) Maar als die net zoveel energie geeft als mijn vakantie, teken ik er voor :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts